تخفیف ویژه 65 درصدی به مناسبت عید قربان تا عید غدیر

روزها
ساعت
دقیقه
ثانیه ها

آموزش تعمیرات برد الکترونیک 2024

فارغ التحصیل دوره های مختلف
0 +
دانشجو غیر حضوری
0 +
دانشجو حضوری
0 +
دوره کاربردی
0 +

تهران:میدان انقلاب جنب سینما مرکزی ساختمان سپاهان پلاک6 طبقه3

Follow us

هدیه ویژه آموزشگاه پاور

تا پایان هفته با ثبت نام در هر دوره آموزشی علاوه بر تخفیف ویژه 40 درصدی یک دوره به انتخاب خودتان رایگان از ما هدیه بگیرید .

تمامی دوره های آموزشی 40% تخفیف ویژه دارند.

باپاور هم مدرک بین المللی از دانشکده فنی ازمیر ترکیه بگیرید و هم مدرک فنی وحرفه ای بگیرید.

شروع دوره های عمومی هر دوهفته شنبه ها برگذار می شود .

دورهای فشورده دو الی سه هفته ای برای عزیزان شهرستانی .

دوره های خصوصی به انتخاب شما .

چرا پاور؟

مدت زمان دوره :متابق دوره اعلام شده  ساعت ( تایاد گیری کامل شما حتی 200 ساعت هم میتوانید کلاس بییاد )

پشتیبانی رایگان و نامحدود ( حضوری و تلفنی مجازی باشما هستیم )

باخرید یک دوره دو دوره به شما هدیه میدهیم ( باثبت نام یک دوره یک دوره مجازی به شما هدیه میدهیم )

40% تخفیف ویژه 

دوره تعمیرات جامع برد الکترونیک

باگذراندن این دوره میتوانید تمامی برد های الکترونیک را به راحتی و به روش مهندسی معکوس در کم ترین زمان تعمیر کنید . این دورهشامل سه دوره هست که شماباخرید این پکیج تعمیرات برد های :لوازم خانکی ، اینورتر وplc ، مهندسی پزشکی سه دوره آموزشی دریک دوره. 

 این دوره از پایه تا حرفه ای مطالب الکترونیک و برق صنعتی وتعمیرات تخصصی برد ها را به صورت مهندسی معکوس فرا میگیرید.

 برای اصلاعات بیشتر وسر فصل ها و  ثبت نام از دوره تعمیرات جامع برد الکترونیک این متن را انتخاب کنید

دوره تعمیرات برد لوازم خانگی

با گذراندن این دوره شمابه راحتی میتوانیدتمامی برد هایی که در لوازم خانگی و وسایل منزل را تعمیر کنید.

در این دوره شما با تعمیرات لوازمی همچون :لباس شویی ، طرف شویی ، ساید ، کولر گازی ، پکیج و ….. آشنا میشوید که تمامی لوازم خانگی را به روش مهندسی معکوس میتوانید تعمیر کنید.

برای اطلاعات بیشتر و سرفصل ها وثبت نام دوره تعمیرات برد لوازم خانگی این متن را انخاب کنید.

دوره تعمیرات برد اینورتر و plc

باگذراندن این دوره شما میتوانید اینورتر های جوش اینورتر های صنعتی و پی ال سی و دستگاه هایی که در صنعت استفاده میشود رابه راحتی عیب یابی و تعمیر کندید.

این دوره برای دانشجویان و کسانی که در صنعت فعالیت میکنند بسیار مفید است. علاوه بر آن تمامی کسانی که علاقه به این کار دارند بدون هیچ پیش زمینه قبلی میتواننددر این دوره شرکت کنند . در این دوره مقدمات برق صنعتی و الکترونیک وتعمیرات برد اینورتر و پی ال سی رابه صورت مهندسی معکوس فرا میگیرید. 

 برای اطلاعات بیشتر وسر فصل ها و ثبت نام ازدوره تعمیرات برد اینورتر و plc این متن رو انتخاب کنید

دوره مقدماتی و پیشرفته رباتیک

با گذراند راین دوره مقدماتی شما الکترونیک و مکانیک انواع ربات ها را یاد گرفته و چند ربات خودتا درست کرده و برنامه  نویسی آردویونو را به راحتی فرا میگیرید .

در دوره پیشرفته شما با هوش مصنوعی و برنامه نویسی میکرو آشنامیشوید و ربات های کنترل از راه دور و وابسته به شبکه را میتوانید بسازید.

در دوره تعمیرات ربات های صنعتی هم  شما با انواع ربات هایی که در صنعت هست آشنا میوید و تعمیرات آن هارا فرا میگیرید.

برای اطلاعات بیشترو سر فصل ها وثبت نام از دوره رباتیک این متن را انتخاب کنید.

دوره تعمیرات برد تجهیزات پزشکی

باگذراندن این دوره میتوانید برد هایی که در تجهیزات پزشکی از جمله :تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات اتاق عمل ، تجهیزات آزمایشگاهی ، تصویر برداری و …. رابه راحتی عیب یابی و تعمیر کنید .

این دوره برای دانشجویان رشته مهندسی پزشگی بسیار مفید است علاوه بر آن تمامی کسانی که علاقه به این کار دارندبدون هیچ یش زمینه قبلی میتوانند در این دوره شرکت کنند. در این دوره از پایه تا حرفه ای مطالب الکترونیک وتعمیرات تخصصی برد تجهیزات پزشکی به صورت مهندسی معکوس فرا میگیرید

 برای اصلاعات بیشتر وسر فصل ها و  ثبت نام از دوره تعمیرات برد تجهیزات پزشکی این متن رو انتخاب کنید

دوره تعمیرات صوتی و تصویری

با گذراندن این دوره شما میتوانید لوازم صوتی و تصویری را به راحتی تعمیر کنید 

در این دوره شما با تعمیرات لوازمی همجون :تلویزیون های قدیمی ، lcd  ، led ، سینمای خانگی ظبت ماشین و… آشنا میشوید که تمامی برد های لوازم صوتی و تصویری را به روش مهندسی معکوس میتوانید تعمیر کنید .

برای اطلاعات بیشتر و سر فصل ها و ثبت نام دوره تعمیرات صوتی و تصویری این متن را انتخاب کنید .

پادکست راهنمای دوره تعمیرات برد جامع

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاوره رایگان و ثبت نام با ما تماس بگیرید :

                09102883879                                         02191098405

پادکست راهنمای دوره تعمیرات اینورتر و PLC

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاوره رایگان و ثبت نام با ما تماس بگیرید :

                09102883879                                         02191098405

پادکست راهنمای دوره تعمیرات برد تجهیزات پزشکی

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاوره رایگان و ثبت نام با ما تماس بگیرید :

                09102883879                                         02191098405

پادکست راهنمای دوره تعمیرات برد لوازم خانگی

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاوره رایگان و ثبت نام با ما تماس بگیرید :

                09102883879                                         02191098405

آموزش تعمیرات برد الکترونیک 2024 چیست؟

برد الکترونیکی، یکی از اجزای اصلی و حیاتی در صنعت الکترونیک است. این برد، به صورت یک تخته سه لایه (البته بردهای دو لایه و چند لایه نیز وجود دارند) از مواد مختلفی مانند فیبرگلاس، فویل، سرامیک و … ساخته می‌شود.

برد الکترونیکی به منظور اتصال و نصب قطعات الکترونیکی مختلف به یکدیگر و همچنین اتصال آنها به سایر اجزای الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درون برد الکترونیکی، از مسیرهای پیچیده و شبکه‌های اتصالی برای اتصال قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود.

برد الکترونیکی، به دلیل ساخت آسان آن و همچنین قابلیت تولید آن به صورت اتوماتیک، در تولید محصولات الکترونیکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، به دلیل قابلیت تعویض و تعمیر آسان قطعات الکترونیکی موجود در آن، برد الکترونیکی در تعمیر محصولات الکترونیکی نیز بسیار مهم است.

برد الکترونیکی در انواع مختلفی مانند بردهای تک لایه، دو لایه و چند لایه ساخته می‌شود. انتخاب نوع برد الکترونیکی بستگی به نیاز و پیچیدگی پروژه دارد. بردهای تک لایه برای پروژه‌های ساده و کوچک، بردهای دو لایه برای پروژه‌هایی با پیچیدگی بیشتر و بردهای چند لایه برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده استفاده می‌شوند.

در کل، برد الکترونیکی به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای الکترونیکی، در تولید محصولات الکترونیکی و تعمیرات آنها بسیار مهم و حیاتی است و از این جهت، در صنعت الکترونیک نقش مهمی دارد.

کسانی که وارد بازار کار تعمیرات برد میشوند میتوانند در شرکت ها ، کارخانه ها ، مراکز دولتی ، کسب و کار شخصی (مغازه) و حتی درخانه و به عنوان کار دوم نیزمیتوانند کار کنند که به دلیل خرابی زیاد و تخصصی بودن این کار از درآمد بالایی برخوردار شوید.

بازار کارتعمیرات برد الکترونیک

افزایش فرصت‌های شغلی: با گسترش بازار کار الکترونیک عمومی، فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌شود. از جمله فرصت‌های شغلی در این حوزه می‌توان به برنامه‌نویسی، طراحی وب، تجارت الکترونیک، بازاریابی دیجیتال و مدیریت شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

امکان کار از راه دور: یکی از مزایای کار در بازار کار الکترونیک عمومی، امکان کار از راه دور است. با استفاده از اینترنت و ابزارهای ارتباطی مختلف، افراد می‌توانند از هر جای دنیا به کار خود بپردازند.

افزایش بهره‌وری: با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مختلف، بهره‌وری در کار بهبود می‌یابد. مثلاً با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، تیم‌های کاری می‌توانند به صورت هماهنگ و کارآمدتر به پروژه‌های خود بپردازند.

امکان پیشرفت سریع‌تر: با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مختلف، فرایند یادگیری و پیشرفت در حرفه و کار، سریع‌تر انجام می‌شود. مثلاً با دسترسی به آموزش‌های آنلاین، افراد می‌توانند به راحتی مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند.

اینترنت به عنوان بازار جهانی: اینترنت به عنوان یک بازار جهانی عمل می‌کند و کارآفرینان و کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنند و محصولات و خدمات خود را به دیگر کشورها صادر کنند.

کاهش هزینه‌ها: با استفاده از تکنولوژی‌های الکترونیکی، هزینه‌های مربوط به کار، حمل و نقل و سایر فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکارها کاهش می‌یابد. برای مثال، با استفاده از تجارت الکترونیک، هزینه‌های مربوط به اجاره فضا و پرسنل، هزینه‌های حمل و نقل و دیگر هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های فیزیکی کسب‌وکارها کاهش می‌یابد. همچنین، با استفاده از ابزارهای ارتباطی الکترونیکی، هزینه‌های مرتبط با ارتباطات و ارسال اطلاعات نیز کاهش می‌یابد.

مزایای کار تعمیرات برد

کار تعمیرات برد، به عنوان یکی از کارهای فنی و الکترونیکی، دارای مزایای متعددی است. برخی از این مزایا عبارتند از:

صرفه‌جویی در هزینه: تعمیر برد اغلب ارزان‌تر از خرید برد جدید است، به خصوص اگر قطعات دیگری از برد فعلی همچون پردازنده، حافظه و غیره همچنان به خوبی کار کنند.

اصلاح خطاهای سیستمی: برخی از مشکلات سیستمی ممکن است مربوط به برد باشند و تعمیر آنها می‌تواند به اصلاح خطاهای سیستمی و بهبود عملکرد سیستم کمک کند.حفظ محیط زیست: تعمیر برد باعث کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی می‌شود و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

زمان بندی مناسب: تعمیر برد معمولاً در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و در نتیجه، زمان مورد نیاز برای استفاده از سیستم را بهبود می‌بخشد.

افزایش عمر مفید سیستم: با تعمیر برد، می‌توان عمر مفید سیستم را افزایش داد و به تعویق افتادن نیاز به خرید سیستم جدید کمک کرد.

افزایش دانش فنی: کار تعمیرات برد به توسعه دانش فنی و تخصصی در زمینه الکترونیک کمک می‌کند، به خصوص برای فنی‌ها و تعمیرکاران الکترونیکی که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

چگونه تعمیرکاربرد شویم ؟

چگونه تعمیرکار برد شویم ؟

جهت تبدیل شدن به تعمیرکار برد، لازم است که شما مرحله های زیر را دنبال نمایید:

 

  • چگونه تعمیرکار برد شویم؟
    چگونه تعمیرکار برد شویم؟
  1. مطالعه و آموزش: مطالعه در زمینه تعمیرات برد را آغاز نمایید. این دارای مفهوم هایی همچون قطعات برد، الکترونیکی، سیستم‌های الکترونیکی و ابزارهای تعمیراتی می باشد. همچنین شما می توانید از منبع هایی همچون کتاب ها، آموزشی اینترنتی و دوره‌های آموزشی محلی استفاده نمایید. مطالعه و یاد گرفتن مبحث های الکترونیک و عملکردهای تاثیر گذار الکترونیکی همچون : خازن، ترانزیستور، مقاومت و دیگر قطعات الکترونیکی را آغاز کنید. می توانید از منبع های آموزشی آنلاین، دوره های رسمی . کتاب ها استفاده نمایید.
  1. تجهیزات و ابزارها: باید ابزارهایی که برای تعمیر برد ضروری هستند را تهیه نمایید. که ابزارهای دستی همچون متر ولتاژ، پین سوکت، اتوماسیون و ابزارهای جانبی دیگری را شامل می شود. همینطور، جهت انجام تعمیرهای پیشرفته، امکان دارد نیازمند به یک میکروسکوپ الکترونیکی و تجهیزات مانند آن باشیم. همینطور آشنایی با ابزارهای تعمیر نیز ضروری می باشد. برای تعمیر برد لازم است که از ابزار های خاصی استفاده کنیم مثل سوزن مداری، مولتی متر، دماسنج و… باید با استفاده صحیح از این ابزارها آشنایی داشته باشید و استفاده کردن از آن را یاد بگیرید.
  1. تمرین و تجربه: برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار برد حرفه ای تجربه عملی بسیار مهم است. تعمیر کردن بردهای کوچک و ساده را آغاز کنید و به تدریج به مورد های پیشرفته بروید. اینکار می‌تواند جوشکاری مدارها ، تعویض قطعات ساده و تست و عیب‌یابی بردها را شامل بشود. با کسب تجربه بیشتر و انجام تمرین، با گذر زمان مهارت‌های شما در تعمیرات بردها پیشرفت می کند.
  1. مشارکت در دوره‌ها و کارگاه‌ها: شرکت کردن در دوره‌ها و کارگاه‌های مرتبط با تعمیرات بردها توانایی این را دارد که باعث بیشتر شدن مهارت‌ های شما بشود و همینطور شما را با تکنولوژی‌ها و روش‌های بروزتر آشنا بنماید. همینطور، در این دوره‌ ها توانایی این را دارید که با افراد دیگه ای که در همین زمینه فعالیت دارند، آشنا بشوید و از تجربه های آن‌ها بهره‌ مند بشوید.چگونه تعمیرکار برد شویم؟

    چگونه تعمیرکار برد شویم؟

  1. اطلاع از تکنولوژی‌ها و تغییرات صنعت: صنعت تعمیرات بردها به طور مستمر و مداوم در حال تغییر می باشد. اگر قصد پیشرفت در این حرفه را دارید، لازم است با تکنولوژی‌های جدید و مدرن و تغییرهای صنعت آشنایی داشته باشید و اطلاعات خود را بروز نگه دارید. خواندن مقاله ها، شرکت داشتن در انجمن‌ها و دنبال کردن منبع های آموزشی و خبری که به این حوزه مرتبط هستند می‌تواند شما را در این مسیر کمک بکند.
  1. تجربه عملی: جهت به دست آوردن تجربه عملی، شما می‌توانید با تعمیرات بردهای مشتریان کار خود را آغاز نمایید. همینطور توانایی این را دارید که از راه تعمیر کردن برد در فروشگاه ‌ها یا خدمات تعمیرات محلی، یا حتی با به عهده گرفتن و انجام دادن پروژه‌های شخصی یا آزمایشی، تجربه عملی خود را بهبود ببخشید.
  1. ارتباط با تعمیرکاران حرفه‌ای: سعی نمایید با تعمیرکارهای خبره در این صنعت ارتباط برقرار کنید. همینطور توانایی این را دارید که از تجربیه های شخصی آن‌ها یاد بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. امکان دارد این ارتباطات به شما برای پیدا کردن شغل‌ها و فرصت‌های تعمیرات بردها کمک بکند.
  1. گواهی‌ نامه‌ها و مجوزها: بررسی کنید که تعمیر کردن بردها در منطقه شما نیازمند به گواهی‌ نامه یا مجوز خاصی است یا نه. در صورت نیاز، به دستگاه‌های مربوطه مراجعه نمایید و گواهی‌ نامه مورد نیاز خود را دریافت کنید.
  1. توسعه شبکه حرفه‌ای: برقرار کردن ارتباط با دیگر حرفه‌ ای ها و افرادی که در صنعت تعمیرات بردها فعال هستند، به شما این کمک را می کند که در یافتن فرصت‌های شغلی و اطلاعات مفید شانس بیشتری داشته باشید. شرکت در نمایشگاه‌ها، رویدادها، کنفرانس ها می تواند کمک کننده باشد.

پیش زمینه تعمیرکاری برد :

تعمیر برد فرایندی مربوط به بازیابی و تعمیر عیب‌ها و خرابی‌های موجود در یک برد الکترونیکی می باشد. بردهای الکترونیکی در دستگاه ‌های مختلفی مثل تلفن های همراه، کامپیوترها، تلویزیون ها، ماشین‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش زمینه تعمیر برد دارای دانش و مهارت‌های فنی مورد نیاز جهت تشخیص دادن و رفع کردن خرابی ‌های برد الکترونیکی می باشد. این شامل دانش در زمینه های نقشه خوانی، الکترونیک، دانش در زمینه قطعات الکترونیکی، ابزارهای تعمیر و تست الکترونیکی و تجربه عملی در تعمیر بردها می‌ باشد.

تعمیر بردها امکان دارد که شامل جایگزین کردن قطعه های خراب شده، جوشکاری قطعات الکترونیکی، تشخیص و تست خرابی با کمک ابزارهای تعمیری مختلف و تعمیر اتصال ها و مسیرهای الکتریکی بر روی برد باشد. همینطور، تعمیرکارها باید قادر به تفسیر کردن نقشه‌های الکترونیکی و مدارهای برد باشند تا توانایی این را داشته باشند که به شکل درست خرابی‌ها را تشخیص بدهند و تعمیر کنند.

با پیشرفته شدن تکنولوژی و پیچیده تر شدن دستگاه‌های الکترونیکی ،بسیاری از بردها به تخصص و تجربه بیشتری نیاز پیدا کرده اند. بعضی از تعمیرکارها امکان دارد که به شکل تخصصی در زمینه تعمیر بردهای خاصی مثل بردهای مادربورد کامپیوترها یا بردهای تلفن همراه دارای تخصص باشند.

برای تعمیر کردن بردها، نیازمند به ابزارهای مناسب و قطعه های جایگزین معتبر هستیم. امکان دارد که تعمیرکارها بعضی از قطعه ها را در طی فرآیند تعمیر سفارش دهند و در انتظار تحویل گرفتن آنها باشند.

در نهایت، تعمیر کردن بردها نیاز به دانش فنی، تجربه عملی و ابزارهای مناسب دارد. تعمیرکارهای حرفه ای می‌ توانند با تشخیص و برطرف کردن خرابی‌ بردها، دستگاه‌های الکترونیکی را به شکل عملیاتی بازگردانی کنند.

برد
برد

رشته های تعمیرکاری برد :

تعمیرکاری برد شغلی فنی می باشد که شامل تعمیر و نگهداری از انواع مختلفی از بردهای الکترونیکی می‌شود. امکان دارد این بردها در دستگاه ‌های الکترونیکی مثل تجهیزات صنعتی، تلفن‌های همراه، کامپیوترها، تلویزیون‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی نیز یافت شود. معمولا رشته‌های تعمیرکار برد این موارد زیر را شامل می‌شود:

1 تعمیرکار برد کامپیوتر: رشته ای است که جهت تعمیر و نگهداری بردهای الکترونیکی کامپیوترها مورد استفاده قرار گرفته می شود. تعمیرکارهای برد کامپیوتر مسئولیت تشخیص دادن و برطرف کردن مشکل های سخت افزاری و نرم افزاری در بردهای کامپیوتر و قطعه های مرتبط همچون حافظه، پرازنده ، کارت گرافیک و صفحه نمایش رت دارند.

2 تعمیرکار برد الکترونیک: این رشته چیز هایی مثل تعمیر و نگهداری بردهای الکترونیکی را شامل می شود. تعمیرکارهای برد الکترونیک توانایی این را دارند که در تعمیر کردن و نگهداری دستگاه‌های مختلف مثل کارت‌های گرافیک، مادربوردها ، حافظه‌ها، منابع تغذیه و سایر قطعات الکترونیکی فعالیت نمایند.

3 تعمیرکار برد صنعتی: این رشته جهت تعمیر و نگهداری کردن بردهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد در تجهیزات صنعتی همچون دستگاه‌های راه‌اندازی، ربات‌ها ، ماشین‌آلات صنعتی و سیستم‌های کنترل صنعتی می باشد. تعمیرکارهای برد صنعتی مسئولیت تشخیص دادن و برطرف کردن مشکل های بردهای الکترونیکی در محیط‌های صنعتی را دارند.

4 تعمیرکار برد موبایل: این رشته به مقصود تعمیر و نگهداری کردن از بردهای الکترونیکی که در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها وجود دارند مورد استفاده واقع می شود. این تعمیرکارها مسئولیت تشخیص دادن و برطرف کردن ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری در بردهای موبایل را عهده دار هستند.

اینها فقط نمونه هایی از رشته‌هایی اند که تعمیرکاران برد می‌توانند در آنها دارای تخصص باشند. همینطور، در بعضی از موردها، تعمیرکارهای برد توانایی این را دارند که مهارت خود را در بردهای به خصوصی همچون بردهای صوتی و تصویری، بردهای تلویزیون، بردهای خودرو و غیره بهبود بدهند.

بازار کار تعمیر کاری برد به چه صورت است؟

تعمیرکاری بردها تخصصی است که بسیار مهم می باشد و طرفداران زیادی دارد، که در صنعت الکترونیک و تکنولوژی اطلاعات دارای اهمیت زیادی می باشد.

با توجه به پیشرفته تر شدن تکنولوژی و استفاده ی بیشتر از دستگاه‌های الکترونیکی در زندگی روزانه، نیازمند بودن به تعمیر و خدماتی که تعمیرکارهای برد انجام می دهند نیز بیشتر شده است. بازار کار تعمیرکاری بردها که شامل تعمیرکارهای ماهر وباتجربه ای است که می توانند ایرادات بردها را تشخیص دهند و خرابی ها را رفع اشکال نمایند.

تعمیرکارهای بردها توانایی این را دارند که در چند صنعت مجزا به کار مشغول بشوند، از جمله:

صنعت تجهیزات پزشکی: امکان دارد تعمیرکاران برد در تعمیر کردن و خدمات تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های تصویربرداری ، دستگاه‌های اندازه گیری و دیگر تجهیزات پزشکی که از بردهای الکترونیکی استفاده می‌ نمایند، فعالیت کنند.

صنعت الکترونیک مصرفی: تعمیر بردها و دستگاه‌های الکترونیکی همچون رادیو ها ، تلویزیون‌ها، دستگاه‌های صوتی، دستگاه‌های حفظ حرارت دیگر دستگاه ها…

صنعت خودرو: همچنین در صنعت خودرو بردهای الکترونیکی و کنترلی زیادی در خودروها مورد استفاده قرار گرفته می شوند. تعمیرکارهای بردها توانایی این را دارند که در تعمیر و خدمات این بخش شروع به کار نمایند.

صنعت کامپیوتر و لپ‌تاپ: تعمیرکاران بردها توانایی این را دارند که در تعمیر کردن و خدمات مرتبط با لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترها، تبلت‌ها و دستگاه‌های مخابراتی شروع به کار نمایند.

جهت وارد شدن به بازار کار تعمیرکاری بردها، به طور معمول مهارت‌های فنی بالا، داشتن دانش در زمینه الکترونیک و تجهیزات الکترونیکی، توانایی تشخیص دادن و برطرف کردن خرابی‌ها و اشکالات، تجربه کاری و گاهی گواهینامه‌های مرتبط مورد نیازی باشند. همینطور، مهارت‌های ارتباطی و تعاملی هم برای برقرار کردن ارتباط با مشتری ها و عیب یابی به‌ شکل تاثیر گزار دارای اهمیت می باشد.

با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت تکنولوژی و مورد استفاده قرار گرفتن پی در پی از دستگاه ‌های الکترونیکی، پیشبینی می شود که بازار کار تعمیرکاری بردها همچنان رونق و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. با این وجود، در زمینه تعمیرکاری بردها همواره می شود رقابت وجود داشته باشد، برای همین تلاش جهت جذب کردن مشتری ها و ارائه دادن خدمات با کیفیت این قابلیت را دارد که موفقیت شما را تضمین نماید.

شما نیز می توانید با مراجعه کردن به مرکزهای آموزش حرفه ‌ای، دوره‌های آموزشی یا کارگاه‌های مربوط با تعمیرکاری بردها، دانش و مهارت‌ های مود نیاز را جهت وارد شدن به این حرفه به دست بیاورید. همینطور، امکان دارد تشکیل دادن شبکه ای از مشتری ها و همکاران به شما این کمک را بکند که در بازار کار تعمیرکاری بردها سریع تر به موفقیت بالایی دست بیابید.

درآمد تعمیرکاری برد :

درآمد تعمیرکاری برد به عوامل متعددی وابسته می باشد. چیزهایی مثل میزان رقابت در صنعت تعمیرکاری برد ، طریقه تعمیرکاری برد، تجربه و مهارت تعمیرکار، موقعیت جغرافیایی، اوضاع بازار کار و تقاضا را شامل می شود. همینطور، تعمیرکاران برد این توانایی را دارند که در قالب کارآفرینی به طور مستقل یا به شکل پرسنل در شرکت‌ها و کارگاه‌های تعمیرکاری برد کار کنند.

در شرایطی که به عنوان تعمیرکار برد به طور مستقل فعالیت کنید، درآمد شما متغیر خواهد بود و به عواملی وابسته است مثل :

تجربه و تخصص: میزان تجربه و مهارت شما در تعمیر کردن بردها نقش به خصوصی در تعیین درآمد شما دارد. تعمیرکارانی که تجربه و مهارت بالایی در زمینه تعمیر بردها دارند، به طور معمول قابلیت این را دارند هزینه‌های بیشتری را در ازای خدمات خود دریافت نمایند.

 موقعیت جغرافیایی: تقاضا و نیاز به تعمیرکاران برد در هر منطقه ای متغیر است، در برخی منطقه ها تقاضا بیشتر است و این می‌تواند به بیشتر شدن درآمد شما منجر بشود. در حالت کلی، ممکن است منطقه های شهری با میزان بالایی دستگاه الکترونیکی و صنعتی فرصت‌های بیشتری را برای کسب کردن درآمد فراهم نمایند.

اوضاع بازار کار و تقاضا: تقاضا برای تعمیر بردها در بازار متغیر است و ممکن است کم و زیاد شود. معمولا، اگر تقاضا بالا باشد و تعداد تعمیرکاران برد به نسبت پایین باشد، درآمد شما می‌تواند بالاتر باشد. اما اگر فضای بازار رقابتی باشد و تعمیرکاران برد زیاد باشند، امکان دارد که بخشی از درآمد شما را تحت تأثیر قرار بدهد و آن را کاهش دهد.

 نوع تعمیرکاری برد: تعمیر کردن بردهای الکترونیکی مختلف مثلا بردهای صوتی ، بردهای گرافیکی، بردهای مادر و غیره توانایی این را دارد که نقش بالایی روی میزان درآمد شما داشته باشد. بعضی بردها پیچیده ‌تر هستند و به مهارت تجربه بیشتری نیاز دارند که برآورد کردن هزینه‌ها و درآمدهای شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همینطور، لازم است به عنصرهای دیگری مثل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی ، هزینه عملیاتی ، هزینه تجهیزات و ابزارها ، هزینه‌های حمل و نقل و دیگر هزینه‌هایی مشابه با تعمیرات را در نظر داشته باشید. این هزینه‌ها توانایی این را دارند که تأثیر بالایی بر بیشتر شدن سود و درآمد نهایی شما داشته باشند.

در انتها، برای تعیین کردن درآمد تعمیرکاری برد خود، می‌توانید یک برنامه کسب و کار تعمیرکاری برد تشکیل بدهید با مشابهت بازار ، برآوردی از هزینه‌ها ، مشتریان هدف و رقبا و بازاریابی خوب می توانید اینکار را انجام دهید. همینطور، مشاوره گرفتن از تعمیرکاران برد خبره و اطلاعات بازار به شما این امکان را می دهد که تصمیم های درستی راجب قیمت‌ گذاری و استراتژی‌های کسب و کار خود داشته باشید.

قطعات الکترونیکی چیست؟

قطعات الکترونیکی چیست؟وکاربرد آن هادر صنعت؟

قطعات الکترو نیکی
قطعات الکترو نیکی

قطعات الکترونیکی مجموعه‌ ای از اجزا و اجزای الکترونیکی می باشند که در ساخت و عملکرد دستگاه ‌ها و سیستم ‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته می شوند. این قطعات این توانایی را دارند که اجزای فیزیکی مانند ترانزیستورها،مقاومت‌ها، دیودها، خازن‌ها، میکروکنترلرها، مدارهای مجتمع و سایر اجزا باشند که برای انتقال و کنترل جریان الکتریکی و اطلاعات در سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قطعات الکترونیکی به صورت تکی یا به صورت مجموعه ‌های الکترونیکی موجود می باشند. به عنوان مثال، مدارهای مجتمع (ICs) که یک مجموعه از مقاومت‌ها، ترانزیستورها، خازن‌ ها و سایر قطعات الکترونیکی می باشد که در یک تراشه یکپارچه قرار می گیرد.

 

قطعات الکترونیکی در ساخت و تعمیر دستگاه‌ ها و تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته می شوند. آنها به صورت معمول در صنایع مختلفی مانند رایانه، صنعت خودرو، ارتباطات، الکترونیک مصرفی و صنایع الکترونیکی دارای کاربرد هستند.

 

مراحل ساخت قطعات الکترونیکی:

 

  1. طراحی: در ابتدا، مهندسان الکترونیک قطعه مورد نظر را طراحی می نمایند. این طراحی ممکن است به صورت دستی یا با کمک از نرم‌افزارهای مهندسی الکترونیکی انجام بگیرد. در این مرحله، مدارها، اتصالات و سایر جزئیات فیزیکی قطعه بررسی و طراحی می گردند.

 

  1. ساخت ماسک: برای تولید قطعات الکترونیکی، نیازمند به ساخت ماسک (تراشه معروف به واکنشگر) هستیم. ماسک، الگوهای دقیقی می باشد که الکترون ‌ها را روی سطح تراشه قرار می دهد و برای ساختن الگوهای مورد نیاز برای تراشه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  1. تولید واکنشگر: در این مرحله، واکنشگرها توسط تولیدکنندگان به وجود می آیند. این فرایند شامل استفاده از تجهیزات و فناوری‌ های پیشرفته برای تحقق الگوهای ماسک می باشد. واکنشگرها معمولاً از مواد نیمه‌ رسانا مانند سیلیکون به وجود آمده اند.

 

  1. تولید تراشه: در این مرحله، تراشه های الکترونیکی بر روی واکنشگرها به وجود می آیند. فرایند تولید تراشه شامل مراحلی مانند نشستن لایه های مختلف درون تراشه، تمیز کردن سطح واکنشگر، دیفوزیون (تغییر تراکم عناصر)، توپوگرافی (تشکیل الگو)، گذارهای فلزی (شامل چاپ مسیرهای الکتریکی) و دیگر مراحل می باشد.

 

  1. آزمایش و تست: پس از تولید تراشه، باید آن را آزمایش نمود و از کیفیت و عملکرد صحیح آن اطمینان خاطر به دست آورد. این آزمایشات ممکن است شامل تست های الکتریکی، تست های عملکردی و تست های استحکام فیزیکی شوند.

 

  1. بسته ‌بندی: در این مرحله، تراشه ها بسته بندی می گردند تا در محیط های الکترونیکی حفاظت شده و آماده برای استفاده در مدارها و دستگاه‌های الکترونیکی شوند. بسته ‌بندی احتمال دارد شامل قرار دادن تراشه در یک بسته محافظ، اتصالات الکتریکی به تراشه و ایجاد محافظت فیزیکی و حرارتی برای آن شامل سیستم‌ های خنک ‌کننده و حفاظت از ضربه و رطوبت شود.

 

  1. تجمیع و تولید دستگاه: در این مرحله، تراشه ‌های الکترونیکی در مدارها و دستگاه ‌های الکترونیکی بزرگتر تجمیع می گردند. این شامل اتصال تراشه‌ ها به دیگر قطعات الکترونیکی همچون خازن‌ها، مقاومت‌ها، ترانزیستورها و سایر قطعات می باشد. در این مرحله نیز احتمال دارد نیاز به تست‌های بیشتری باشد تا از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل گردد.

 

  1. آزمایش نهایی و کنترل کیفیت: پس از تجمیع و تولید دستگاه، آزمایشات نهایی و کنترل کیفیت بر روی دستگاه انجام می گیرد. این شامل تست‌ های عملکردی، تست‌ های الکتریکی، تست ‌های استحکام فیزیکی و دیگر آزمایش‌ های مورد نیاز می باشد.
قطعات الکترو نیکی
قطعات الکترو نیکی

باید توجه داشته باشید که به طور خلاصه و عمومی به این موضوع پرداختیم.

همینطور ساخت قطعات الکترونیکی یک فرآیند پیچیده و چند مرحله‌ ای می باشد که نیاز به تجهیزات و فناوری‌ های پیشرفته دارد. هر مرحله از فرایند تولید این توانایی را دارد که به صورت مستقل توسعه یابد و احتمال دارد تکنیک‌ ها و فناوری ‌های متفاوتی در هر مرحله صورت بگیرد.

 

نمونه هایی از انواع قطعات الکترونیکی:

قطعات کار بردی الکترونیک
قطعات کار بردی الکترونیک

 

  • مقاومت: مقاومت‌ ها جریان الکتریکی را محدود می نمایند. آن‌ ها معمولاً از مواد مانند فلزات، کربن، یا نیمه‌ رساناها به وجود می آیند و به طور گسترده در مدارات الکترونیکی مورد استفاده واقع می شوند.

 

  • آی سی (مدارهای مجتمع): آی سی‌ ها مدارهای الکترونیکی کوچکی می باشند که بر روی تراشه‌ های نیمه ‌رسانا قرار گرفته می شوند. آن‌ ها شامل تعداد زیادی مقاومت، ترانزیستور، خازن و دیود می باشند و در مدارات الکترونیکی پیچیده استفاده می گردند.

 

  • دیود: دیودها جریان الکتریکی را در یک جهت عبور می‌ دهند و در جهت دیگر جریان را مسدود می نمایند. آن ‌ها از نیمه‌ رسانایی مانند سیلیکون تشکیل گشته اند و در مدارات الکترونیکی برای تعمیر، تقویت و اصلاح سیگنال‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • ترانزیستور: ترانزیستور یکی از مهم‌ ترین قطعات الکترونیکی می باشد که در مدارات الکترونیکی استفاده می گردد. ترانزیستورها وظیفه کنترل جریان الکتریکی را در یک مدار را عهده دار می باشند و در بسیاری از دستگاه ‌ها و سیستم ‌های الکترونیکی مورد استفاده می باشند.

 

  • خازن: خازن ها برای ذخیره و تخلیه انرژی الکتریکی مورد استفاده هستند. آن‌ ها از دو صفحه همراه با یک ماده جداکننده (دی‌الکتریک) به وجود آمده اند. خازن ها در مدارات الکترونیکی برای فیلتر کردن سیگنال ‌ها، تنظیم زمان و کاربردهای دیگر مورد استفاده هستند.

 

 

این فقط نمونه هایی از قطعات الکترونیکی رایج می باشند و هنوز قطعات دیگری هم وجود دارند که در صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، قطعات الکترونیکی این قابلیت را دارند که به صورت فرادسته (مانند مدارهای مجتمع) یا به صورت اجزای مجزا (مانند ترانزیستورها و مقاومت‌ها) در دسترس قرار بگیرند.

قطعات کار بردی الکترونیک
قطعات کار بردی الکترونیک

قطعات الکترونیکی با همکاری یکدیگر در مدارات الکترونیکی برای انجام وظایف مختلفی مانند تقویت تنظیم جریان الکتریکی، سیگنال ‌ها، تبدیل انرژی الکتریکی و کنترل عملکرد سیستم‌ ها مورد استفاده می باشند.

 

 

کاربرد قطعات الکترونیکی:

 

قطعات الکترونیکی در بسیاری از صنایع و تکنولوژی ‌ها دارای کاربرد هستند. آنها برای کنترل و عملکرد صحیح سیستم ‌ها و دستگاه ‌های الکترونیکی مورد استفاده می باشند. در زیر نمونه هایی از کاربردهای رایج قطعات الکترونیکی را بررسی می نماییم:

 

صنعت هوا و فضا: در صنعت هوا و فضا، قطعات الکترونیکی برای کنترل و مدیریت سیستم‌ های سیستم‌های ارتباطی، ناوبری، سیستم‌ های کنترل پرواز و سیستم‌ های مدیریت نیروی جوی مورد استفاده هستند.

 

صنایع مخابراتی: قطعات الکترونیکی در تجهیزات مخابراتی مانند روترها، مودم‌ ها، تلفن ‌های ثابت و تجهیزات شبکه استفاده می گردند. این قطعات برای انتقال و دریافت اطلاعات در شبکه ‌های ارتباطی مورد استفاده هستند.

 

صنعت خودرو: قطعات الکترونیکی در خودروها به جهت کنترل سیستم‌ های الکترونیکی مانند ترمز ضد قفل (ABS)، موتور، ترمز، رانندگی خودکار و سیستم‌ های ارتباطی نصب می گردند. این قطعات شامل ماژول‌ ها، سنسورها و مدارهای الکترونیکی می باشند.

 

صنعت خانه هوشمند: قطعات الکترونیکی در سیستم‌ های خانه هوشمند مانند سیستم‌های نظارت و امنیت، سیستم‌های اتوماسیون خانه، سیستم‌ های کنترل روشنایی و دمای خانه و سیستم‌ های خانه هوشمند مورد استفاده می باشند.

 

صنعت پزشکی: قطعات الکترونیکی در تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌ های ایمپلنت پزشکی، دستگاه‌ های سنجش و نظارت بر وضعیت بیماران، دستگاه ‌های تشخیصی تصویربرداری (مانند رادیوگرافی و توموگرافی) و دستگاه‌ های جراحی به کار می آیند.

 

صنعت انرژی: قطعات الکترونیکی در سیستم‌ های تولید، توزیع و مدیریت انرژی مانند توربین‌ های آبی، توربین‌ های بادی، پنل‌ های خورشیدی و تجهیزات راه‌ اندازی و کنترل شبکه برق مورد استفاده هستند.

 

صنعت تلویزیون و رسانه‌ ها: در دستگاه ‌های پخش دیجیتال، دوربین ‌ها و تجهیزات صوتی و تصویری، تلویزیون‌ ها، قطعات الکترونیکی برای پردازش و نمایش تصویر و صدا استفاده می گردند.

 

کامپیوترها و تلفن‌ های همراه: قطعات الکترونیکی درون کامپیوترها و تلفن‌ های همراه شامل تراشه‌ها (چیپ‌ ها)، مدارهای چاپی، حافظه، ترانزیستورها و سنسورها قرار گرفته می شوند. این قطعات برای پردازش داده ‌ها، ذخیره سازی اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی مورد استفاده می باشند.

 

صنایع نظامی: در صنایع نظامی، قطعات الکترونیکی برای سیستم ‌ها و تجهیزات نظامی مانند سیستم‌های ارتباطی، رادارها، سیستم‌ های هدایت موشک و سیستم‌ های کنترل نظامی استفاده می گردند.

 

صنایع مصرفی: قطعات الکترونیکی در محصولات مصرفی مانند تلفن همراه، لوازم خانگی (مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و لوازم آشپزخانه)، دستگاه‌های صوتی و تصویری (مانند پخش‌کننده‌های MP3 و MP4، دستگاه‌ های پخش DVD و بلندگوها)، دستگاه‌های بازی (مانند کنسول‌های بازی) و دستگاه‌های الکترونیکی شخصی (مانند دوربین‌های دیجیتال و دستگاه‌های لمسی)، قطعات الکترونیکی را برای کنترل و عملکرد صحیح این دستگاه‌ها استفاده می نمایند.

 

این فقط یک خلاصه کلی از کاربردهای قطعات الکترونیکی بود و در واقع هر صنعت و تکنولوژی الکترونیکی خاصی ممکن است بر اساس نیاز خود از قطعات الکترونیکی مختلف استفاده نماید.

 

عیب یابی قطعات الکترونیکی به ساده ترین روش برای شما گفته شده است و برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقالات کامل قطعات وارد لینک ها بشوید

مقاومت الکترونیکی :

به طور ساده مقاومت های الکتریکی کنترل کننده های جریان هستند . و برای تست مقاومت ها باید مولتی متر را رو اهم گذاشته و دوسر مقاومت باید به ما اهم نشان دهد . بسته نوع و کد مقاومت اهم آنها نیز متغیر است . اگر مقاومتی  اهم ندهد و OL  روی مولتی متر ظاهر شود مقاومت ما خراب است تمامی مقاومت ها اگر اهم بدهند سالم هستند به جز مقاومت کنترل ولتاژ یا وریستور که اگر اهم نشان دهد خراب است این نوع مقاومت باید روی مولتی متر  OL نشان دهد.

برای یادگیری عملی و فیلم های رایگان با ما در ارتباط باشید:    09102883879

مقاومت الکتریکی

دیود الکترونیکی :

به طور ساده دیود ها یک سو کننده هستند و برای تست آنها باید مولتی متر ا روی تست دیود گذاشته و زمانی که قرمز را روی مثبت و مشکی را روی منفی باید به شما عدد نشان دهد و زمانی که مثبت و منفی را جا به جا کرده هیچ عددی روی مولتی متر نباید بیاید یا OL نشان دهد و عددی که به ما نیز نشان میدهد باید بین سه دهم تا هشت دهم باشد و این عدد در دیود نوری و دیو شاتکی متفاوت است

برای یادگیری عملی و فیلم های رایگان با ما در ارتباط باشید:    09102883879

انواع دیود

سلف الکترونیکی :

به طور ساده سلف یم سیم یچ هست که دور یک هسته مخصوصی یچیده میشود .

برای تست دوسر رو به رو هم در سلف باید بوق بزند با تست مولتی متر .

سلو ممکن است چند پایه داشته باشد.

برای یادگیری عملی و فیلم های رایگان با ما در ارتباط باشید:    09102883879